Direct naar content

Klachten

Ieder van ons denkt anders, voelt anders, ziet anders. Er kan in het proces iets gebeuren waar je het niet mee eens bent. Laat het weten. Probeer het te bespreken met de betrokkenen. Komen jullie er samen niet uit? Dan zijn er andere mogelijkheden om hulp te vragen of een klacht in te dienen. Daarover lees je meer in onderstaande folder over klachten.

Patiëntenvertrouwenspersoon

Verblijf je op een GGZ-locatie, vrijwillig of verplicht, of krijg je verplichte zorg thuis? Dan heb je recht op steun van de Patiëntenvertrouwenspersoon. Deze kan je op weg helpen bij vragen over je rechten en het indienen van een klacht. De Patiëntenvertrouwenspersoon komt voor jouw belang op. Vertrouwelijk, onafhankelijk en gratis.

Klachtenfunctionaris

Is er iets dat je graag anders ziet, waar je advies over wilt vragen? Dan kun je terecht bij de Klachtenfunctionaris. Deze is vertrouwelijk en kosteloos. Samen zoek je naar een oplossing. Het is ook mogelijk om via de Klachtenfunctionaris een algemene klacht voor te leggen aan de onafhankelijke Klachtencommissie met een verzoek tot een bemiddelingsgesprek of behandeling van de klachten in een hoorzitting.

De Klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kan makkelijk contact opnemen met hulpverleners, behandelaars en managers.

Contact klachtenfunctionaris

Neem contact op met onze Klachtenfunctionaris Anja de Haan via Je kunt een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@rivierduinen.nl, bellen naar 06 53 26 36 94 of vul het klachtenformulier in.

  • Klacht indienen

    Dien je klacht in via onderstaand formulier. Twijfel niet om bij vragen eerst contact op te nemen met onze Klachtenfunctionaris. Zij denkt graag met je mee.

Klachtencommissie voor klachten over verplichte zorg

Je kunt een klacht over verplichte zorg indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie. Deze bestaat uit onafhankelijke leden die jouw klacht zelfs in een hoorzitting kunnen behandelen. De Klachtenfunctionaris kan je hierover advies geven.

Snel naar