Let op, op 24 en 25 juni is de NAVO-top. Op de website van de Rijksoverheid lees je meer over de bereikbaarheid. Lees meer

Direct naar content

Ik bied een luisterend oor en denk mee over een tijdelijke oplossing

  • Verhalen

Aan de telefoon willen cliënten graag hun verhaal kwijt. Al ga ik niet over hun behandeling en kan ik wachtlijsten niet wegtoveren, ik wil ze wel het gevoel geven dat ze gehoord worden, want ik heb echt met ze te doen. Dan denk ik: vertel je verhaal maar, ik maak even tijd voor je. Ik bied een luisterend oor en denk met ze mee over een tijdelijke oplossing. Misschien kunnen ze de huisarts bellen voor een spoedverwijzing? Aan het eind van het gesprek word ik vaak bedankt dat ik naar hen wilde luisteren. Het voelt voor mij fijn dat ik zo toch iets voor ze heb kunnen betekenen.

Demi-Bo Cornelisse

Ik werk als senior medewerker bij het voordeurteam van GGZ Rivierduinen. Met dit team van zo’n twintig collega’s zitten wij aan de voorkant van het behandeltraject voor cliënten van de poli’s Jong, Volwassenen en Ouderen.  Wij verwerken binnenkomende verwijsbrieven, zetten cliënten op de wachtlijst en plannen kennismakingsgesprekken in. Tijdens de wachtperiode bellen cliënten ons regelmatig om te vragen of ze al aan de beurt zijn.

Ons team is onderdeel van de afdeling Zorgadministratie die een juiste, tijdige en volledige registratie faciliteert van de zorg die Rivierduinen biedt. Denk hierbij aan aanmeldingen, planningen, facturatie en de administratieve afsluiting van dossiers.

Samen met een collega coördineer ik het ‘voordeur’-proces. Ik heb veel contact met de managers van de behandelaren of werkprocessen goed lopen. En is het ergens heel druk, dan spring ik gewoon bij en help ik bij het inplannen van kennismakingsgesprekken. Daarnaast ben ik vraagbaak voor m’n collega’s en door webinars te volgen en artikelen te lezen blijf ik op de hoogte van veranderingen in de regelgeving en financiering van de zorg.

We zijn een heel hecht team. Aan het begin van elke dag komen we online een kwartiertje bij elkaar om te horen hoe het met iedereen gaat, wat het werkaanbod is en of iemand nog hulp nodig heeft. We zorgen dat we altijd een goede sfeer hebben binnen het team, bijvoorbeeld door leuke uitjes te organiseren.

Ik vind Rivierduinen een belangrijke organisatie omdat we noodzakelijke psychiatrische hulp bieden. Mensen zijn hier welkom; ze komen hier niet voor niets. Rivierduinen is daarnaast ook een hele fijne werkplek met veel afwisseling en doorgroeimogelijkheden. Acht jaar geleden ben ik op de Zorgadministratie begonnen als stagiair tijdens mijn secretaresseopleiding. Na mijn studie werd ik gevraagd of ik bij de receptie wilde werken. Ik dacht: dit is mijn kans om binnen te komen want ik vond het échte cliëntcontact heel erg leuk. Op diverse locaties ben ik receptioniste geweest tot er een vacature bij de Zorgadministratie vrij kwam. In 2023 ben ik doorgegroeid tot senior medewerker. Ik ben niet iemand die heel lang stilzit op één plek; ik kijk altijd verder naar wat ik nog meer leuk vind. Tot nu toe ben ik heel blij met deze uitdagende functie. 

Demi-Bo Cornelisse, Senior medewerker Voordeurteam.
Afdeling Zorgadministratie in Leiden.

Gerelateerde artikelen